|
|
Institutionen der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Bildungsphilosophie und Systematische Pädagogik
Anzahl der Einträge auf dieser Ebene: 287.
-
-
Lensch, Tobias:
Necessary Features of an Education for Humanity according to Adorno and Kant.
2023
Veranstaltung: North American Association for Philosophy & Education 2023, Friday, October 27th to Sunday, October 29th, 2023, University of St. Mary of the Lake, Mundelein, IL, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
-
-
-
-
-
-
-
Lensch, Tobias:
Über die Vereinbarkeit von kritischer und digitaler Bildung.
In: Endres, Eva-Maria ; Puzio, Anna ; Rutzmoser, Carolin (Hrsg.): Menschsein in einer technisierten Welt : interdisziplinäre Perspektiven auf den Menschen im Zeichen der digitalen Transformation. -
Wiesbaden : Springer, 2022. - S. 163-174
ISBN 978-3-658-36219-5 ; 978-3-658-36220-1
10.1007/978-3-658-36220-1_11
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spieker, Michael ; Hofmann, Christian:
Einleitung: Integration – Teilhabe und Zusammenleben in der Migrationsgesellschaft.
In: Spieker, Michael ; Hofmann, Christian (Hrsg.): Integration : Teilhabe und Zusammenleben in der Migrationsgesellschaft / Akademie für Politische Bildung Tutzing. -
Baden-Baden : Nomos, 2020. - S. 9-25. - (Tutzinger Studien zur Politik ; 17)
ISBN 978-3-7489-1055-8 ; 978-3-8487-7680-1
10.5771/9783748910558-7
-
Horsthemke, Kai:
Epistemological issues in African higher education.
In: Ndofirepi, Amasa P. ; Gwaravanda, Ephraim T. (Hrsg.) : African higher education in the 21st century : Epistemological, ontological and ethical perspectives. -
Leiden ; Boston : Brill, 2020. - S. 38-56. - (African higher education ; 7)
ISBN 978-90-04-44208-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
“Epistemologische Vielfalt” – Bildungstheoretische Überlegungen.
In: Thein, Christian (Hrsg.): Philosophische Bildung und Didaktik : Dimensionen, Vermittlungen, Perspektiven. -
Wiesbaden : Metzler, 2020. - S. 83-101. - (Ethik und Bildung)
ISBN 978-3-476-05170-7
10.1007/978-3-476-05171-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
-
-
Stojanov, Krassimir:
Learning versus Education.
In: Prakasch, Iyer (Hrsg.): Proceedings of International Conferences on Philosophy of Education (2013-2017). Volume I: Conceptualising Education and Related Issues. -
Azim Premji University, Bengaluru, 2020. - S. 147-164
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
African religions : Anthropocentrism and animal protection.
In: Linzey, Andrew ; Linzey, Clair (Hrsg.): The Routledge handbook of religion and animal protection. -
Abingdon ; New York : Routledge, 2019. - S. 23-34. - (Routledge Handbooks in Religion)
ISBN 978-1-138-59272-8
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Stojanov, Krassimir:
Gerechtigkeit.
In: Weiß, Gabriele ; Zirfas, Jörg (Hrsg.) : Handbuch Bildungs- und Erziehungsphilosophie. -
Wiesbaden, 2019
ISBN 978-3-658-19004-0
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Thinking without Heidegger?
In: Forum pedagogiczne : pólrocznik. 9 (2019) 1.
- S. 245-256.
ISSN 2083-6325
(Peer-Review-Journal)
-
-
Horsthemke, Kai:
Animal Rights Education.
Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, 2018. - 358 S.
- (The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series)
ISBN 978-3-319-98592-3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Introduction: Section 4 – New areas and developments.
In: Smeyers, Paul (Hrsg.): International handbook of philosophy of education. -
Cham, Switzerland : Springer, 2018. - S. 1165-1168
ISBN 978-3-319-72759-2
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Horsthemke, Kai:
Non-human animals.
In: Smeyers, Paul (Hrsg.): International handbook of philosophy of education. -
Cham, Switzerland : Springer, 2018. - S. 1401-1414
ISBN 978-3-319-72759-2
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Hofmann, Christian ; Markova, Asya:
Paradigmen der Integration und der Inklusion.
In: Spieker, Michael (Hrsg.): Migration und Integration : Materialien und Impulse zum 4. Tutzinger Diskurs. -
Tutzing : Akademie für Politische Bildung, 2018. - S. 68-71
ISBN 978-3-9814111-6-4
-
-
Enslin, Penny ; Horsthemke, Kai:
Rethinking the 'Western Tradition'.
In: Peters, Michael ; Mika, Carl (Hrsg.): The dilemma of western philosophy. -
London ; New York : Routledge, 2018. - S. 42-50. - (Educational Philosophy and Theory)
ISBN 978-1-138-08061-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Böhmer, Anselm ; Damm, Ann-Christin ; Degler, Firengiz ; Džaferović, Merima ; Goebel, Simon ; Hofmann, Christian ; Hutflötz, Karin ; Jacobsen, Jannes ; Karakaya, Erdoğan ; Korntheuer, Annette ; Kraus, Uwe ; Markova, Asya ; Mehmet, Dennis ; Naghipour, Armaghan ; Reinhart, Elke:
Wege der Integration : 4. Tutzinger Diskurs.
Tutzing : Akademie für Politische Bildung, 2018. - 153 S.
ISBN 978-3-9814111-7-1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
African philosophy and education.
In: Afolayan, Adeshina ; Falola, Toyin (Hrsg.) : The Palgrave handbook of African philosophy. -
New York : Palgrave Macmillan, 2017. - S. 683-701
ISBN 978-1-137-59290-3
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Horsthemke, Kai:
Animals and African ethics.
In: Journal of animal ethics : JAE. 7 (2017) 2.
- S. 119-144.
ISSN 2156-5414 ; 2160-1267
10.5406/janimalethics.7.2.0119
(Peer-Review-Journal)
-
Horsthemke, Kai:
Animals and the challenges of ethnocentrism.
In: Cordeiro Rodrigues, Luis ; Mitchell, Les (Hrsg.): Animals, Race, and Multiculturalism. -
Basingstoke/Hampshire : Palgrave Macmillan, 2017. - S. 121-146. - (The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series)
ISBN 978-3-319-66568-9
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
Stojanov, Krassimir ; Spieker, Michael:
Einführung.
In: Spieker, Michael ; Stojanov, Krassimir (Hrsg.): Bildungsphilosophie: Disziplin - Gegenstandsbereich - Politische Bedeutung. -
Baden-Baden : Nomos, 2017. - S. 9-18
ISBN 978-3-8487-3169-5
-
Horsthemke, Kai:
Epistemic empathy in childrearing and education.
In: Ramaekers , Stefan (Hrsg.): Old and new generations in the 21st century : Shifting landscapes in education. -
Abingdon : Routledge, 2017. - S. 61-72
ISBN 978-1-13-824106-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Masmanidis, Konstantinos:
Fichtes Bildungsbegriff in den Reden an die Deutsche Nation.
In: Spieker, Michael ; Stojanov, Krassimir (Hrsg.) : Bildungsphilosophie : Disziplin – Gegenstandsbereich – Politische Bedeutung. -
Baden-Baden : Nomos, 2017. - (Tutzinger Studien zur Politik ; 9)
ISBN 978-3-8487-3169-5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Education Studies.
Hrsg.: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl
Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - 592 S.
ISBN 9780190412906
-
-
Horsthemke, Kai:
Ethics and values in education.
In: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl C. (Hrsg.): Education Studies (2. Auflage). -
Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - S. 300-358
ISBN 978-0-190-41290-6
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
Knowledge and education.
In: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl C. (Hrsg.): Education Studies (2. Auflage). -
Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - S. 359-438
ISBN 978-0-190-41290-6
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Animals and African ethics.
Basingstoke/Hampshire : Palgrave Macmillan, 2015. - XI, 187 S.
- (The Palgrave Macmillan animal ethics series)
ISBN 978-1-137-50404-3
-
-
-
-
-
Enslin, Penny ; Horsthemke, Kai:
Rethinking the “Western tradition”.
In: Educational Philosophy and Theory. 47 (2015) 11.
- S. 1166-1174.
ISSN 0013-1857 ; 1469-5812
10.1080/00131857.2014.991501
(Peer-Review-Journal)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Schumann, Claudia:
Cosmopolitanism as a Critique of Reification.
2013
Veranstaltung: 2013 International Seminar on Philosophy of Education, 21. - 23. Januar 2013, Azim Premji University, Bangalore, India.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
-
Horsthemke, Kai:
Animal sacrifice.
In: Andrew Linzey (Hrsg.): The global guide to animal protection. -
Champaign/Ill. : University of Illinois Press, 2013. - S. 241-243
ISBN 978-0-252-07919-1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Schumann, Claudia:
Deontic Scorekeeping and the Concept of Bildung.
In: Nida-Rümelin, Julian ; Özmen, Elif (Hrsg.): Welt der Gründe : XXII. Deutscher Kongress für Philosophie, 11.-15. September 2011 an der Ludwig-Maximilians-Universität München. -
Hamburg : Meiner, 2012. - S. 591-604. - (Deutsches Jahrbuch Philosophie ; 4)
ISBN 978-3-7873-2269-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
Schumann, Claudia:
Re-thinking Cosmopolitanism in Education: A Critical Approach.
2012
Veranstaltung: ISSEI - International Society for the Study of European Ideas, 13th ISSEI International Conference: The Three Narratives: Literature, Science, Philosophy, 2.-6.7.2012, Unniversity of Cyprus.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Paper)
-
Stojanov, Krassimir ; Adorno, Theodor:
Theodor W. Adorno - Education as Social Critique.
In: Siljander, Pauli ; Kivelä, Ari ; Sutinen, Ari (Hrsg.): Theories of Bildung and Growth : Connections and Controversies between Continental Educational Thinking and American Pragmatism. -
Rotterdam : Sense Publishers, 2012. - S. 125-134
ISBN 978-94-6209-029-3 ; 978-94-6209-030-9
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
African philosophy of education.
In: Peterson, Penelope ; Baker, Eva ; McGaw, Barry (Hrsg.) : International Encyclopedia of Education 3. Auflage, Band 6. -
Oxford, United Kingdom : Elsevier, 2010. - S. 50-55
ISBN 978-0-08-044894-7
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Introduction.
In: Barker, Oliver (Hrsg.): The musical life of Marguerite Barker Reinecke : a memoir. -
Johannesburg, Südafrika : Books on the Wall, 2010. - S. 19-20
ISBN 978-1-875074-54-6
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Rethinking humane education.
In: Ethics and Education. 4 (Oktober 2009) 2.
- S. 201-214.
ISSN 1744-9642 ; 1744-9650
(Peer-Review-Journal)
-
Stojanov, Krassimir:
Empiricism as Educational Ideology.
2009
Veranstaltung: European Conference of Educational Researches (ECER): "Theory and Evidence in European Educational Research", 28.-30.9.2009, Wien, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Indigenous knowledge.
In: Shepherd, Nick ; Robins, Steven (Hrsg.): New South African Keywords, Johannesburg. -
Athens/Georgia, USA : Ohio University Press, 2008. - S. 129-132
ISBN 978-0-8214-1868-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Stojanov, Krassimir:
Artikulation von Wertsetzungen als Gegenstand von Gerechtigkeitstheorie.
In: Kiossev, Alexander ; Stojanov, Krassimir ; Todorov, Christo ; Vazov, Dimitar (Hrsg.): Justice and Communicative Freedom : the Recognition Paradigm in a Post-Socialist Context. -
Sofia : Critique & Humanism Publ., 2006. - S. 117-130. - (Critique & humanism international : C & H ; journal for critical theory and new humanitarian studies / Special issue ; 22)
-
-
-
Stojanov, Krassimir ; Kiossev, Alexander ; Todorov, Christo ; Vazov, Dimitar:
Introduction.
In: Kiossev, Alexander ; Stojanov, Krassimir ; Todorov, Christo ; Vazov, Dimitar (Hrsg.): Justice and Communicative Freedom : the Recognition Paradigm in a Post-Socialist Context. -
Sofia : Critique & Humanism Publ., 2006. - S. 9-17. - (Critique & humanism international : C & H ; journal for critical theory and new humanitarian studies / Special issue ; 22)
-
-
-
-
-
Stojanov, Krassimir:
Rassismus als sozialisatorischer Defekt (Gespräch mit Axel Honneth).
In: Kiossev, Alexander ; Stojanov, Krassimir ; Todorov, Christo ; Vazov, Dimitar (Hrsg.): Justice and Communicative Freedom : the Recognition Paradigm in a Post-Socialist Context. -
Sofia : Critique & Humanism Publ., 2006. - S. 155-160. - (Critique & humanism international : C & H ; journal for critical theory and new humanitarian studies / Special issue ; 22)
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai ; Enslin, Penny:
Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education?
In: Waghid, Yusef ; Van Wyk, Berte ; Adams, Farieda ; November, Ivan (Hrsg.) : African(a) philosophy of education: Reconstructions and deconstructions. -
Stellenbosch, Südafrika : Department of Education Policy Studies, Stellenbosch University, 2005. - S. 54-75
ISBN 0-620-34077-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Stojanov, Krassimir:
Praktische Realität und Leiblichkeit.
In: Bauer, Walter ; Lippitz, Wilfried ; Marotzki, Winfried ; Ruhloff, Jörg ; Schäffer, Alfred ; Wulf, Christoph (Hrsg.): Rationalitäts- und Glaubensvariationen. -
Baltmannsweiler, 2000. - S. 113-126. - (Jahrbuch für Bildungs- und Erziehungsphilosophie ; 3)
ISBN 3-89676-328-8
-
-
-
-
-
-
|