Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

“#FactsMustFall”? – Education in a post-truth, post-truthful world

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Horsthemke, Kai:
“#FactsMustFall”? – Education in a post-truth, post-truthful world.
In: Ethics and Education. 12 (2017) 3. - S. 273-288.
ISSN 1744-9642 ; 1744-9650

Volltext

[img]
Vorschau
Text (PDF)
Download (1MB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1744964...

Kurzfassung/Abstract

Taking its inspiration from the name of the recent ‘#FeesMustFall’ movement on South African university campuses, this paper takes stock of the apparent disrepute into which truth, facts and also rationality have fallen in recent times. In the post-truth world, the blurring of borders between truth and deception, truthfulness and dishonesty, and non-fiction and fiction has become a habit – and also an educational challenge. I argue that truth matters, in education as elsewhere, and in ways not often acknowledged by constructivist, postmodernist and postcolonialist positions.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:Post-truth, truth, truthfulness
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Bildungsphilosophie und Systematische Pädagogik
DOI / URN / ID:10.1080/17449642.2017.1343620
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:20469
Eingestellt am: 22. Aug 2017 08:58
Letzte Änderung: 14. Dez 2021 08:25
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/20469/
AnalyticsGoogle Scholar