|
|
Veröffentlichungen "Horsthemke, Kai"
Anzahl der Einträge: 85.
Artikel-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Thinking without Heidegger?
In: Forum pedagogiczne : pólrocznik. 9 (2019) 1.
- S. 245-256.
ISSN 2083-6325
(Peer-Review-Journal)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Animals and African ethics.
In: Journal of animal ethics : JAE. 7 (2017) 2.
- S. 119-144.
ISSN 2156-5414 ; 2160-1267
10.5406/janimalethics.7.2.0119
(Peer-Review-Journal)
-
-
-
-
-
Enslin, Penny ; Horsthemke, Kai:
Rethinking the “Western tradition”.
In: Educational Philosophy and Theory. 47 (2015) 11.
- S. 1166-1174.
ISSN 0013-1857 ; 1469-5812
10.1080/00131857.2014.991501
(Peer-Review-Journal)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Rethinking humane education.
In: Ethics and Education. 4 (Oktober 2009) 2.
- S. 201-214.
ISSN 1744-9642 ; 1744-9650
(Peer-Review-Journal)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Buch-
-
Horsthemke, Kai:
Animal Rights Education.
Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, 2018. - 358 S.
- (The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series)
ISBN 978-3-319-98592-3
-
Education Studies.
Hrsg.: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl
Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - 592 S.
ISBN 9780190412906
-
Horsthemke, Kai:
Animals and African ethics.
Basingstoke/Hampshire : Palgrave Macmillan, 2015. - XI, 187 S.
- (The Palgrave Macmillan animal ethics series)
ISBN 978-1-137-50404-3
-
-
Aufsatz in einem Buch-
Horsthemke, Kai:
Epistemological issues in African higher education.
In: Ndofirepi, Amasa P. ; Gwaravanda, Ephraim T. (Hrsg.) : African higher education in the 21st century : Epistemological, ontological and ethical perspectives. -
Leiden ; Boston : Brill, 2020. - S. 38-56. - (African higher education ; 7)
ISBN 978-90-04-44208-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
“Epistemologische Vielfalt” – Bildungstheoretische Überlegungen.
In: Thein, Christian (Hrsg.): Philosophische Bildung und Didaktik : Dimensionen, Vermittlungen, Perspektiven. -
Wiesbaden : Metzler, 2020. - S. 83-101. - (Ethik und Bildung)
ISBN 978-3-476-05170-7
10.1007/978-3-476-05171-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
Horsthemke, Kai:
African religions : Anthropocentrism and animal protection.
In: Linzey, Andrew ; Linzey, Clair (Hrsg.): The Routledge handbook of religion and animal protection. -
Abingdon ; New York : Routledge, 2019. - S. 23-34. - (Routledge Handbooks in Religion)
ISBN 978-1-138-59272-8
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
Enslin, Penny ; Horsthemke, Kai:
Rethinking the 'Western Tradition'.
In: Peters, Michael ; Mika, Carl (Hrsg.): The dilemma of western philosophy. -
London ; New York : Routledge, 2018. - S. 42-50. - (Educational Philosophy and Theory)
ISBN 978-1-138-08061-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
Introduction: Section 4 – New areas and developments.
In: Smeyers, Paul (Hrsg.): International handbook of philosophy of education. -
Cham, Switzerland : Springer, 2018. - S. 1165-1168
ISBN 978-3-319-72759-2
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
Non-human animals.
In: Smeyers, Paul (Hrsg.): International handbook of philosophy of education. -
Cham, Switzerland : Springer, 2018. - S. 1401-1414
ISBN 978-3-319-72759-2
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Horsthemke, Kai:
African philosophy and education.
In: Afolayan, Adeshina ; Falola, Toyin (Hrsg.) : The Palgrave handbook of African philosophy. -
New York : Palgrave Macmillan, 2017. - S. 683-701
ISBN 978-1-137-59290-3
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
Animals and the challenges of ethnocentrism.
In: Cordeiro Rodrigues, Luis ; Mitchell, Les (Hrsg.): Animals, Race, and Multiculturalism. -
Basingstoke/Hampshire : Palgrave Macmillan, 2017. - S. 121-146. - (The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series)
ISBN 978-3-319-66568-9
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Horsthemke, Kai:
Epistemic empathy in childrearing and education.
In: Ramaekers , Stefan (Hrsg.): Old and new generations in the 21st century : Shifting landscapes in education. -
Abingdon : Routledge, 2017. - S. 61-72
ISBN 978-1-13-824106-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
Horsthemke, Kai:
Ethics and values in education.
In: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl C. (Hrsg.): Education Studies (2. Auflage). -
Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - S. 300-358
ISBN 978-0-190-41290-6
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
Knowledge and education.
In: Horsthemke, Kai ; Siyakwazi, Peggy ; Walton, Elizabeth ; Wolhuter, Charl C. (Hrsg.): Education Studies (2. Auflage). -
Cape Town : Oxford University Press Southern Africa, 2016. - S. 359-438
ISBN 978-0-190-41290-6
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Horsthemke, Kai:
Animal sacrifice.
In: Andrew Linzey (Hrsg.): The global guide to animal protection. -
Champaign/Ill. : University of Illinois Press, 2013. - S. 241-243
ISBN 978-0-252-07919-1
-
Horsthemke, Kai:
Introduction.
In: Barker, Oliver (Hrsg.): The musical life of Marguerite Barker Reinecke : a memoir. -
Johannesburg, Südafrika : Books on the Wall, 2010. - S. 19-20
ISBN 978-1-875074-54-6
-
Horsthemke, Kai:
African philosophy of education.
In: Peterson, Penelope ; Baker, Eva ; McGaw, Barry (Hrsg.) : International Encyclopedia of Education 3. Auflage, Band 6. -
Oxford, United Kingdom : Elsevier, 2010. - S. 50-55
ISBN 978-0-08-044894-7
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai:
Indigenous knowledge.
In: Shepherd, Nick ; Robins, Steven (Hrsg.): New South African Keywords, Johannesburg. -
Athens/Georgia, USA : Ohio University Press, 2008. - S. 129-132
ISBN 978-0-8214-1868-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Horsthemke, Kai ; Enslin, Penny:
Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education?
In: Waghid, Yusef ; Van Wyk, Berte ; Adams, Farieda ; November, Ivan (Hrsg.) : African(a) philosophy of education: Reconstructions and deconstructions. -
Stellenbosch, Südafrika : Department of Education Policy Studies, Stellenbosch University, 2005. - S. 54-75
ISBN 0-620-34077-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
Rezension
|