Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Diversity and epistemic marginalisation : the case of inclusive education

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Horsthemke, Kai:
Diversity and epistemic marginalisation : the case of inclusive education.
In: Studies in philosophy and education : SPE ; an international journal. 40 (2021). - S. 549-565.
ISSN 0039-3746

Volltext

Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1007/s11217-021-09764-x

Kurzfassung/Abstract

In the literature on inclusion and inclusive education there is a frequent conflation of (1) inclusion of diverse people, or people in all their diversity, (2) inclusion of diverse worldviews, and (3) inclusion of diverse epistemologies. Only the first of these is plausible—and perhaps even morally and politically mandatory. Of course, more needs to be said about inclusion and its possible difference from integration, conditions of access, etc. Regarding the second type of inclusion, not all worldviews merit inclusion. Moreover, worldviews and epistemologies are not identical: everyone may have a worldview but not everyone has an epistemology. Finally, the idea of diverse epistemologies makes only limited sense, as do the associated notions of ‘indigenous knowledge’, ‘legitimation of knowledge’ and ‘epistemic marginalisation’.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Bildungsphilosophie und Systematische Pädagogik
DOI / URN / ID:10.1007/s11217-021-09764-x
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Springer Science + Business Media
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:35183
Eingestellt am: 15. Mai 2025 08:53
Letzte Änderung: 15. Mai 2025 08:53
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/35183/
AnalyticsGoogle Scholar