Veröffentlichungen "Harrer, Andreas"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr | Keine Gruppierung
Anzahl der Einträge: 53.

Artikel

Buch

Aufsatz in einem Buch

  • Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Harrer, Andreas:
    Software- und Systementwicklung.
    In: Haake, Jörg ; Schwabe, Gerhard ; Wessner, Martin (Hrsg.): CSCL-Kompendium 2.0 : Lehr- und Handbuch zum computerunterstützten, kooperativen Lernen. 2., völlig überarb. und erw. Auflage. - München : Oldenbourg, 2012. - S. 312-321
    ISBN 978-3-486-59911-4 ; 978-3-486-71682-5
  • Harrer, Andreas ; Irgang, Thomas ; Sattes, Norbert ; Pfahler, Kerstin:
    SoCCR - optimistic concurrency control for the web-based collaborative framework Metafora.
    In: Herskovic, Valeria ; Hoppe, H. Ulrich ; Jansen, Marc ; Ziegler, Jürgen (Hrsg.): Collaboration and Technology : 18th International Conference, CRIWG 2012, Raesfeld, Germany, September 16-19, 2012, Proceedings. - Berlin : Springer, 2012. - S. 153-160. - (Lecture Notes in Computer Science ; 7493)
    ISBN 978-3-642-33283-8
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Volltext
    Harrer, Andreas ; Herbst, Vanessa:
    PlaTO - the Planning Tool Observer in the multi-tool ELE Metafora.
    In: ISEE@ITS'12 - Intelligent Support for Exploratory Environments 2012: Exploring, Collaborating, and Learning Together : June 14-18, 2012, Crete, Greece ; workshop proceedings. - Kreta, 2012. - S. 29-36. - (ITS workshop proceedings)
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian:
    Modeling and Mining of Learnflows.
    In: Kleijn, Jetty ; Donatelli, Susanna (Hrsg.): Transactions on Petri Nets and Other Models of Concurrency. - Berlin : Springer, 2012. - (Lecture Notes in Computer Science)
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Schmidt, Alona:
    An Approach for the Blockmodeling in Multi-Relational Networks.
    In: Proceedings of the 2012 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining : ASONAM 2012 ; 26–29 August 2012, Kadir Has University, Istanbul, Turkey. - Los Alamitos, Calif. : IEEE CPS, 2012
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Lingnau, Andreas ; Harrer, Andreas:
    An Analytic Process Schema for Collaborative Multi-Touch Applications.
    In: Aedo, Ignacio ; Cehn, Nian-Shing ; Sampson, Demetrios G. ; Spektor, Michael J. (Hrsg.): Proceedings of the 2011 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies : ICALT 2011 ; 6-8 July 2011, Athens, Georgia. - Piscataway, NJ : IEEE Computer Society, 2011. - S. 115-117
    ISBN 978-1-612-84209-7 ; 978-0-7695-4346-8
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Volltext
    Stegmann, Karsten ; Wecker, Christof ; Harrer, Andreas:
    How Can Current Approaches to the Transfer of Technology-Based Collaboration Scripts for Research and Practice Be Integrated?
    In: Spada, Hans ; Stahl, Gerry ; Miyake, Naomi ; Law, Nancy (Hrsg.): Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice : CSCL2011 Conference Proceedings. Volume III: Community events proceedings. - Hongkong : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2011. - S. 1103-1110
    ISBN 978-0-578-09154-9
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Volltext
    De-Groot, Reuma ; Schwarz, Baruch ; Wegerif, Rupert ; Harrer, Andreas ; Kynigos, Chronis ; McLaren, Bruce M. ; Mavrikis, Manolis:
    Designing visual tools to scaffold the process of learning how to learn together.
    In: Spada, Hans ; Stahl, Gerry ; Miyake, Naomi ; Law, Nancy (Hrsg.): Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice : CSCL2011 Conference Proceedings. Volume III: Community events proceedings. - Hongkong : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2011. - S. 1162-1163
    ISBN 978-0-578-09154-9
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Martens, Alke:
    A Heterogeneous Pattern Language for Collaborative Learning Systems and Intelligent Tutoring Systems.
    In: Goodyear, Peter ; Retalis, Symeon (Hrsg.): Design Patterns and Pattern Languages : design patterns and pattern languages. - Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers, 2010. - S. 153-166. - (Technology-Enhanced Learning ; 2)
    ISBN 978-94-6091060-9
  • Harrer, Andreas ; Zeini, Sam ; Ziebarth, Sabrina:
    Visualisation of the Dynamics for Longitudinal Analysis of Computer-mediated Social Networks-concept and Exemplary Cases.
    In: Memon, Nasrullah ; Alhajj, Reda (Hrsg.): From Sociology to Computing in Social Networks : Theory, Foundations and Applications. - Wien ; New York : Springer, 2010. - S. 119-134. - (Lecture Notes in Social Networks ; 1)
    ISBN 978-3-7091-0294-7 ; 978-3-7091-0293-0
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Mavrikis, Manolis ; McLaren, Bruce M. ; Harrer, Andreas ; Kynigos, Chronis:
    Supporting Students Learning to Learn Together in Constructionist Situations : the vision and technical approach in the Metafora project.
    In: Workshop Proceedings "Intelligent Support for Exploratory Environments" / 5. European Conference on Technolgy Enhanced Learning, EC-TEL 2010. - Barcelona, 2010
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Lingnau, Andreas ; Bientzle, Martina:
    Interaction Analysis with dedicated logfile analysis tools - a comparative case using the PAnDit tool versus manual inspection.
    In: Aedo, Ignacio ; Nian-Shing Chen ; Kinshuk ; Sampson, Demetrios ; Zaitseva, Larissa (Hrsg.): Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2009 : ICALT 2009 ; 15 - 17 July 2009, Riga, Latvia ; proceedings ; [including workshop papers]. - Los Alamitos, Calif. : IEEE Computer Society, 2009. - S. 405-407
    ISBN 978-1-424-44482-3 ; 978-0-7695-3711-5
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Martinez-Mones, Alejandra ; Dimitracopoulou, Angelique:
    Users' data : collaborative and social analysis.
    In: Balacheff, Nicolas ; Barnes, Sally ; Jong, Ton ; Lazonder, Ard ; Ludvigsen, Sten (Hrsg.): Technology-enhanced learning : principles and products. - Dordrecht : Springer, 2009. - S. 175-193
    ISBN 978-1-402-09827-7 ; 978-1-4020-9826-0
  • Harrer, Andreas ; Bollen, Lars ; Hoppe, H. Ulrich:
    Collaborative model construction.
    In: Blumschein, Patrick ; Hung, Woei ; Jonassen, David ; Strobel, Johannes (Hrsg.): Model-based approaches to learning : using systems models and simulations to improve understanding and problem solving in complex domains. - Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers, 2009. - S. 237-260. - (Modeling and simulations for learning and instruction ; 4)
    ISBN 90-8790-710-9 ; 978-90-8790-710-5 ; 978-90-8790-709-9
  • Harrer, Andreas ; Kohen-Vacs, Dan ; Roth, Benedikt ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Ronen, Miky:
    Design and enactment of Collaboration Scripts - an integrative approach with graphical notations and learning platforms.
    In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 198-200
    ISBN 978-1-4092-8598-4
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Ronen, Miky ; Kohen-Vacs, Dan ; Harrer, Andreas ; Kali, Yael:
    Modelling, creating and enacting online collaborative scripts.
    In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 218
    ISBN 978-1-4092-8598-4
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Ferraris, Christine ; Vignollet, Laurence ; Martel, Christian ; Harrer, Andreas ; Dimitriadis, Yannis:
    Competitive challenge on adapting activities modeled by CSCL scripts.
    In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. - Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 229-230
    ISBN 978-1-4092-8598-4
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian:
    Modellierung und Mining kollaborativer Learnflows.
    In: Eckleder, Andreas ; Freytag, Thomas (Hrsg.): Algorithmen und Werkzeuge für Petrinetze : proceedings of the 16th German Workshop on Algorithms and Tools for Petri Nets, AWPN 2009 Karlsruhe, Germany, September 25, 2009. - Aachen : Ceur, 2009. - S. 1-8. - (Ceur Workshop Proceedings ; 501)
    ISSN 1613-0073
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Zeini, Sam ; Ziebarth, Sabrina:
    Integrated representation and visualisation of the dynamics in computer-mediated social networks.
    In: Nasrullah Memon ; Reda Alhajj (Hrsg.): Proceedings of the 2009 International Conference on Advances in Social Network Analysis and Mining : 20-22 July 2009, Athens, Greece. - Los Alamitos, Calif. : IEEE Computer Society, 2009. - S. 261-266
    ISBN 978-0-7695-3689-7
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Rensing, Christoph ; Schroeder, Ulrik ; Lohmann, Steffen:
    3. Workshop E-Learning 2.0 - im Workshopband "Lernen im Digitalen Zeitalter".
    In: Schwill, Andreas (Hrsg.): Lernen im digitalen Zeitalter : Workshop-Band ; Dokumentation der Pre-Conference zur DeLFI2009 - die 7. E-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 14. - 17. September 2009 an der Freien Universität Berlin. - Berlin : Logos Verlag, 2009
    ISBN 978-3-8325-2273-5
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Moskaliuk, Johannes ; Kimmerle, Joachim ; Cress, Ulrike:
    Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building: Co-Evolution of Individual and Collective Knowledge.
    In: Aguiar, Ademar ; Bernstein, Mark (Hrsg.): Proceedings of the 4th International Symposium on Wikis (WikiSym '08). - New York, NY : ACM, 2008
    ISBN 978-1-60558-128-6
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Hoppe, H. Ulrich:
    Visual Modelling of Collaborative Learning Processes - Uses, Desired Properties, and Approaches.
    In: Botturi, Luca ; Stubbs, S. Todd (Hrsg.): Handbook of Visual Languages for Instructional Design : Theories and Practices. - Hershey, PA : Information Science Reference, 2008. - S. 281-298
    ISBN 978-1-599-04729-4 ; 978-1-599-04731-7
  • Harrer, Andreas ; Ziebarth, Sabrina ; Giemza, Adam ; Hoppe, H. Ulrich:
    A framework to support monitoring and moderation of e-discussions with heterogeneous discussion tools.
    In: Diaz, Paloma ; Kinshuk ; Aedo, Ignacio ; Mora, Eduardo (Hrsg.): The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies ICALT 2008. - Los Alamitos, CA, USA : IEEE Computer Society, 2008
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Martinez-Mones, Alejandra ; Dimitriadis, Yannis ; Harrer, Andreas:
    Interaction-aware design for learning applications: reflections from the CSCL field.
    In: Diaz, Paloma ; Kinshuk ; Aedo, Ignacio ; Mora, Eduardo (Hrsg.): The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies ICALT 2008. - Los Alamitos, CA, USA : IEEE Computer Society, 2008
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Lingnau, Andreas ; Harrer, Andreas:
    Designing software for pupils with special needs: analysis of an example for complementary action design.
    In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 245-249. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192)
    ISBN 978-3-540-87604-5
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Tsovaltzi, Dimitra ; Rummel, Nikol ; Pinkwart, Niels ; Harrer, Andreas ; Scheuer, Oliver ; Braun, Isabel ; McLaren, Bruce M.:
    CoChemEx: supporting conceptual chemistry learning via computer-mediated collaboration scripts.
    In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 437-448. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192)
    ISBN 978-3-540-87604-5
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Lohmann, Steffen:
    Möglichkeiten des Tagging als partizipative Methode für Lehrportale und E-Learning-Kurse.
    In: Good tags - bad tags : social tagging in der Wissensorganisation. - Münster : Waxmann, 2008. - S. 97-105. - (Medien in der Wissenschaft ; 47)
    ISBN 978-3-8309-2039-7
  • Volltext
    Lohmann, Steffen ; Thalmann, Stefan ; Harrer, Andreas ; Maier, Ronald:
    Learner-generated annotation of learning resources: lessons from experiments on tagging.
    In: I-Know '08 and I-Media '08 : international conferences on knowledge management and new media technology ; conference proceedings. - Graz : Verlag der Technischen Universität, 2008. - S. 304-312
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Krämer, Nicole ; Zeini, Sam ; Haferkamp, Nina:
    Ergebnisse und Fragestellungen aus Psychologie und Informatik zur Analyse von Interaktionen in Online-Communities und Potenziale interdisziplinärer Forschung.
    In: Kommunikation, Partizipation und Wirkungen im Social Web. Band 1. Grundlagen und Methoden : von der Gesellschaft zum Individuum. - Köln : Halem, 2008. - S. 301-326. - (Neue Schriften zur Online-Forschung ; 2)
    ISBN 978-3-938258-66-8
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Martens, Alke ; Harrer, Andreas:
    Software Engineering in E-Learning Systems.
    In: Lawrence A. Tomei (Hrsg.): Encyclopedia of Information Technology Curriculum Integration. Volume II. - Hershey, PA. : Information Science Reference, 2008. - S. 782-788
    ISBN 978-1-59904-881-9
  • Harrer, Andreas ; Martens, Alke:
    A Step towards a Pattern Language for e-Learning Systems.
    In: Pahl, Claus (Hrsg.): Architecture Solutions for E-Learning Systems. - Hershey, PA : Information Science Reference, 2008. - S. 98-115. - (Premier reference source)
    ISBN 978-1-59904-633-4
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian:
    Learnflow mining.
    In: Seehusen, Silke ; Lucke, U. ; Fischer, S.: DeLFI 2008 : die 6. e-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 07. - 10. September 2008 in Lübeck, Germany. - Bonn : Ges. für Informatik, 2008. - S. 269-280. - (GI-Edition. Proceedings ; 132)
    ISBN 978-3-88579-226-0
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Zeini, Sam ; Harrer, Andreas ; Hoppe, H. Ulrich:
    Innovationsprozesse in Open-Source-Communities aus netzwerkanalytischer Sicht.
    In: Stegbauer, Christian (Hrsg.): Netzwerkanalyse und Netzwerktheorie. - Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2008. - S. 443-454. - (Netzwerkforschung ; 1)
    ISBN 978-3-531-15738-2
  • Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; McLaren, Bruce M. ; Scheuer, Oliver:
    How do we get the pieces to talk?: an architecture to support interoperability between educational tools.
    In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.): Intelligent Tutoring Systems : 9th International Conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23-27, 2008 Proceedings. - Berlin ; New York : Springer Verlag, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091)
    ISBN 3-540-69130-8 ; 978-3-540-69130-3 ; 978-3-540-69132-7
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Tsovaltzi, Dimitra ; McLaren, Bruce M. ; Rummel, Nikol ; Scheuer, Oliver ; Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; Braun, Isabel:
    Using an adaptive collaboration script to promote conceptual chemistry learning.
    In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.): Intelligent tutoring systems : 9th international conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23 - 27, 2008 ; proceedings. - Berlin ; New York : Springer Verlag, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091)
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Harrer, Andreas ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich:
    Graphical Modeling and Simulation of Learning Designs.
    In: Hirashima, Tsukasa ; Hoppe, Ulrich ; Young, Shelley Shwu-Ching (Hrsg.): Supporting Learning Flow through Integrative Technologies. - Amsterdam : IOS Press, 2007. - S. 291-294. - (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications ; 162)
    ISBN 978-1-58603-797-0
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
  • Volltext
    Martens, Alke ; Harrer, Andreas:
    An integrative approach for teaching/tutoring process models using meta-models.
    In: Kinshuk ; Sampson, Demetrios G. ; Spector, J. Michael ; Isai­as, Pedro (Hrsg.): IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2007) : Proceedings. - Lisbon, Portugal : IADIS Press, 2007. - S. 243-249
    ISBN 978-972-8924-48-5
    (Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)

Online-Beitrag

Diese Liste wurde am 16.10.2021 00:23 generiert.
[Zum Seitenanfang]