|
|
Institutionen der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt Mathematisch-Geographische Fakultät > Informatik > Professur für Informatik (bis 2013)
Anzahl der Einträge auf dieser Ebene: 47.
20142012-
-
-
Harrer, Andreas ; Irgang, Thomas ; Sattes, Norbert ; Pfahler, Kerstin:
SoCCR - optimistic concurrency control for the web-based collaborative framework Metafora.
In: Herskovic, Valeria ; Hoppe, H. Ulrich ; Jansen, Marc ; Ziegler, Jürgen (Hrsg.): Collaboration and Technology : 18th International Conference, CRIWG 2012, Raesfeld, Germany, September 16-19, 2012, Proceedings. -
Berlin : Springer, 2012. - S. 153-160. - (Lecture Notes in Computer Science ; 7493)
ISBN 978-3-642-33283-8
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Harrer, Andreas:
Software- und Systementwicklung.
In: Haake, Jörg ; Schwabe, Gerhard ; Wessner, Martin (Hrsg.): CSCL-Kompendium 2.0 : Lehr- und Handbuch zum computerunterstützten, kooperativen Lernen. 2., völlig überarb. und erw. Auflage. -
München : Oldenbourg, 2012. - S. 312-321
ISBN 978-3-486-59911-4 ; 978-3-486-71682-5
20102009-
-
Harrer, Andreas ; Rensing, Christoph ; Schroeder, Ulrik ; Lohmann, Steffen:
3. Workshop E-Learning 2.0 - im Workshopband "Lernen im Digitalen Zeitalter".
In: Schwill, Andreas (Hrsg.): Lernen im digitalen Zeitalter : Workshop-Band ; Dokumentation der Pre-Conference zur DeLFI2009 - die 7. E-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 14. - 17. September 2009 an der Freien Universität Berlin. -
Berlin : Logos, 2009
ISBN 978-3-8325-2273-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Bollen, Lars ; Hoppe, H. Ulrich:
Collaborative model construction.
In: Blumschein, Patrick ; Hung, Woei ; Jonassen, David ; Strobel, Johannes (Hrsg.): Model-based approaches to learning : using systems models and simulations to improve understanding and problem solving in complex domains. -
Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers, 2009. - S. 237-260. - (Modeling and simulations for learning and instruction ; 4)
ISBN 90-8790-710-9 ; 978-90-8790-710-5 ; 978-90-8790-709-9
-
Ferraris, Christine ; Vignollet, Laurence ; Martel, Christian ; Harrer, Andreas ; Dimitriadis, Yannis:
Competitive challenge on adapting activities modeled by CSCL scripts.
In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. -
Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 229-230
ISBN 978-1-4092-8598-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Kohen-Vacs, Dan ; Roth, Benedikt ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich ; Ronen, Miky:
Design and enactment of Collaboration Scripts - an integrative approach with graphical notations and learning platforms.
In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. -
Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 198-200
ISBN 978-1-4092-8598-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Harrer, Andreas ; Lingnau, Andreas ; Bientzle, Martina:
Interaction Analysis with dedicated logfile analysis tools - a comparative case using the PAnDit tool versus manual inspection.
In: Aedo, Ignacio ; Nian-Shing Chen ; Kinshuk ; Sampson, Demetrios ; Zaitseva, Larissa (Hrsg.): Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2009 : ICALT 2009 ; 15 - 17 July 2009, Riga, Latvia ; proceedings ; [including workshop papers]. -
Los Alamitos, Calif. : IEEE Computer Society, 2009. - S. 405-407
ISBN 978-1-424-44482-3 ; 978-0-7695-3711-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian:
Modellierung und Mining kollaborativer Learnflows.
In: Eckleder, Andreas ; Freytag, Thomas (Hrsg.): Algorithmen und Werkzeuge für Petrinetze : proceedings of the 16th German Workshop on Algorithms and Tools for Petri Nets, AWPN 2009
Karlsruhe, Germany, September 25, 2009. -
Aachen : Ceur, 2009. - S. 1-8. - (Ceur Workshop Proceedings ; 501)
ISSN 1613-0073
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Ronen, Miky ; Kohen-Vacs, Dan ; Harrer, Andreas ; Kali, Yael:
Modelling, creating and enacting online collaborative scripts.
In: Dimitracopoulou, Angelique ; O'Malley, Claire ; Suthers, Daniel ; Reimann, Peter (Hrsg.): Computer supported collaborative learning practices : CSCL2009 community events proceedings. -
Rhodos : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2009. - S. 218
ISBN 978-1-4092-8598-4
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Martinez-Mones, Alejandra ; Dimitracopoulou, Angelique:
Users' data : collaborative and social analysis.
In: Balacheff, Nicolas ; Barnes, Sally ; Jong, Ton ; Lazonder, Ard ; Ludvigsen, Sten (Hrsg.): Technology-enhanced learning : principles and products. -
Dordrecht : Springer, 2009. - S. 175-193
ISBN 978-1-402-09827-7 ; 978-1-4020-9826-0
2008-
-
Tsovaltzi, Dimitra ; Rummel, Nikol ; Pinkwart, Niels ; Harrer, Andreas ; Scheuer, Oliver ; Braun, Isabel ; McLaren, Bruce M.:
CoChemEx: supporting conceptual chemistry learning via computer-mediated collaboration scripts.
In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. -
Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 437-448. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192)
ISBN 978-3-540-87604-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Lingnau, Andreas ; Harrer, Andreas:
Designing software for pupils with special needs: analysis of an example for complementary action design.
In: Dillenbourg, Pierre ; Specht, Marcus (Hrsg.): Times of convergence : technologies across learning contexts, Third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008 ; proceedings. -
Berlin ; New York : Springer, 2008. - S. 245-249. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5192)
ISBN 978-3-540-87604-5
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
Harrer, Andreas ; Ziebarth, Sabrina ; Giemza, Adam ; Hoppe, H. Ulrich:
A framework to support monitoring and moderation of e-discussions with heterogeneous discussion tools.
In: Diaz, Paloma ; Kinshuk ; Aedo, Ignacio ; Mora, Eduardo (Hrsg.): The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies ICALT 2008. -
Los Alamitos, CA, USA : IEEE Computer Society, 2008
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; McLaren, Bruce M. ; Scheuer, Oliver:
How do we get the pieces to talk?: an architecture to support interoperability between educational tools.
In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.):
Intelligent Tutoring Systems : 9th International Conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23-27, 2008 Proceedings. -
Berlin ; New York : Springer, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091)
ISBN 3-540-69130-8 ; 978-3-540-69130-3 ; 978-3-540-69132-7
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
-
Bergenthum, Robin ; Desel, Jörg ; Harrer, Andreas ; Mauser, Sebastian:
Learnflow mining.
In: Seehusen, Silke ; Lucke, U. ; Fischer, S.: DeLFI 2008 : die 6. e-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 07. - 10. September 2008 in Lübeck, Germany. -
Bonn : Gesellschaft für Informatik, 2008. - S. 269-280. - (GI-Edition. Proceedings ; 132)
ISBN 978-3-88579-226-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tsovaltzi, Dimitra ; McLaren, Bruce M. ; Rummel, Nikol ; Scheuer, Oliver ; Harrer, Andreas ; Pinkwart, Niels ; Braun, Isabel:
Using an adaptive collaboration script to promote conceptual chemistry learning.
In: Woolf, Beverly Park ; Aimeur, Esma ; Nkambou, Roger ; Lajoie, Susanne (Hrsg.): Intelligent tutoring systems : 9th international conference, ITS 2008, Montreal, Canada, June 23 - 27, 2008 ; proceedings. -
Berlin ; New York : Springer, 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5091)
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
2007-
-
-
Harrer, Andreas ; Malzahn, Nils ; Hoppe, H. Ulrich:
Graphical Modeling and Simulation of Learning Designs.
In: Hirashima, Tsukasa ; Hoppe, Ulrich ; Young, Shelley Shwu-Ching (Hrsg.): Supporting Learning Flow through Integrative Technologies. -
Amsterdam : IOS Press, 2007. - S. 291-294. - (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications ; 162)
ISBN 978-1-58603-797-0
(Begutachteter Beitrag / peer-reviewed paper)
-
-
-
|