Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Play-integrated fostering of basic mathematical skills : findings of two experiments

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Berner, Valérie-Danielle ; Niklas, Frank ; Chatzaki, Maria-Aikaterini ; Seitz-Stein, Katja:
Play-integrated fostering of basic mathematical skills : findings of two experiments.
In: Educational psychology. (20. März 2024). - 18 S.
ISSN 0144-3410 ; 1469-5820

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Creative Commons: Namensnennung (CC BY 4.0) .

Download (1MB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1080/01443410.2024.2329638

Kurzfassung/Abstract

Empirical research highlights the benefits for the development of children’s mathematical competencies when they play linear number board games with dice and receive feedback. We, therefore, investigated mathematical competencies in two training studies with six sessions and a 3 × 2 design. The sample in the first experiment consisted of N = 79 German 5- to 7-year-old preschoolers and in the second of N = 64 German 6- to 8-year-old primary school students. Participants either belonged to a passive control group or played the board game House of Numbers up to number 20 (HoN-20). Some members of the HoN-20 group received specific feedback (e.g. ‘well calculated’), while the remaining children received unspecific feedback (e.g. ‘good’). Pre-posttest comparisons pointed to diverse effects: Playing the HoN-20 game and receiving feedback led to significantly greater gains in different levels of acquisition of basic arithmetic skills.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Psychologie > Lehrstuhl für Entwicklungs- und Pädagogische Psychologie
DOI / URN / ID:10.1080/01443410.2024.2329638
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:33076
Eingestellt am: 20. Mär 2024 09:15
Letzte Änderung: 26. Mär 2024 11:06
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33076/
AnalyticsGoogle Scholar