Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Feasibility of EI-MAG, a working memory app, in younger and older adults

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Hischa, Vroni ; Oesterlen, Eva ; Seitz-Stein, Katja:
Feasibility of EI-MAG, a working memory app, in younger and older adults.
In: GeroPsych : The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry. 35 (2022) 4. - S. 202-210.
ISSN 1662-9647 ; 1662-971x

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Download (416kB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1024/1662-9647/a000282

Kurzfassung/Abstract

This study explored the feasibility of the German WM application EI-MAG in younger and, in a first attempt, older adults. Contrary to previous applications, EI-MAG is group-administrable and tablet-based. 89 older and 35 younger adults were administered six self-reliant WM tasks and given a questionnaire addressing sociodemographic background, health status, perceived app characteristics, and technology experience. The percentage of participants completing all tasks and subtest completion rates decreased across age groups. The feasibility in older adults was associated with chronic diseases, vision, dependence on hearing aids, touchscreen sensitivity, and ease with tapping and use. Results are discussed regarding the hindering factors for older adults identified in previous research. With the development of practice assessments, EI-MAG seems potentially suitable for use in older adults.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:working memory, older adults, aging, technology, tablet-based assessment
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Psychologie > Lehrstuhl für Entwicklungs- und Pädagogische Psychologie
DOI / URN / ID:10.1024/1662-9647/a000282
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Hogrefe Publishing
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:29840
Eingestellt am: 10. Mär 2022 13:06
Letzte Änderung: 31. Jul 2023 12:56
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/29840/
AnalyticsGoogle Scholar