Titelangaben
Sochatzy, Florian ; Ventzke, Marcus ; Schreiber, Waltraud:
New technology and the potential an limitations for constructivist instructional designers : a multimedia history textbook.
In: Wojdon, Joanna (Hrsg.): E-teaching History. -
Cambridge : Cambridge Scholars Publishing, 2016. - S. 50-64
ISBN 1-4438-8584-3 ; 978-1-4438-8584-3
Kurzfassung/Abstract
This paper describes the challenges and new possibilities of the upcoming digitalization of schoolbooks. New technologies allow and require new ways of thinking. Constructivist instructional designers now have the chance to realize their postulations. The paper reflects upon the connection between new technological possibilities, the postulations of moderate constructivists who try to translate constructivism into instructional design and understandings of competence orientated didactics. Conclusions for a multimedia history schoolbook, are drawn.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Institutionen der Universität: | Geschichts- und Gesellschaftswissenschaftliche Fakultät > Geschichte > Professur für Theorie und Didaktik der Geschichte |
Weitere URLs: | |
Begutachteter Aufsatz: | Ja |
Titel an der KU entstanden: | Ja |
KU.edoc-ID: | 17191 |
Letzte Änderung: 24. Feb 2016 14:47
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/17191/