Titelangaben
Horsthemke, Kai ; Enslin, Penny:
Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education?
In: Waghid, Yusef ; Van Wyk, Berte ; Adams, Farieda ; November, Ivan (Hrsg.) : African(a) philosophy of education: Reconstructions and deconstructions. -
Stellenbosch, Südafrika : Department of Education Policy Studies, Stellenbosch University, 2005. - S. 54-75
ISBN 0-620-34077-0
Kurzfassung/Abstract
Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education? The question could be understood in two different albeit related ways: Is there a style or mode of philosophizing about education that is distinctly and uniquely African? Is there a philosophical foundation for thinking about education that is distinctly and uniquely African?
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Schlagwörter: | African philosophy of education; African traditional education; ubuntu; communalism; the common good |
Institutionen der Universität: | Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Bildungsphilosophie und Systematische Pädagogik |
Begutachteter Aufsatz: | Ja |
Titel an der KU entstanden: | Nein |
KU.edoc-ID: | 20531 |
Letzte Änderung: 20. Sep 2017 14:44
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/20531/