Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education?

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Horsthemke, Kai ; Enslin, Penny:
Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education?
In: Waghid, Yusef ; Van Wyk, Berte ; Adams, Farieda ; November, Ivan (Hrsg.) : African(a) philosophy of education: Reconstructions and deconstructions. - Stellenbosch, Südafrika : Department of Education Policy Studies, Stellenbosch University, 2005. - S. 54-75
ISBN 0-620-34077-0

Kurzfassung/Abstract

Is there a distinctly and uniquely African philosophy of education? The question could be understood in two different albeit related ways: Is there a style or mode of philosophizing about education that is distinctly and uniquely African? Is there a philosophical foundation for thinking about education that is distinctly and uniquely African?

Weitere Angaben

Publikationsform:Aufsatz in einem Buch
Schlagwörter:African philosophy of education; African traditional education; ubuntu; communalism; the common good
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Bildungsphilosophie und Systematische Pädagogik
Begutachteter Aufsatz:Ja
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:20531
Eingestellt am: 20. Sep 2017 14:44
Letzte Änderung: 20. Sep 2017 14:44
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/20531/
AnalyticsGoogle Scholar