Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

In-the-moment profiles of expectancies, task values, and costs

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Dietrich, Julia ; Moeller, Julia ; Guo, Jiesi ; Viljaranta, Jaana ; Kracke, Bärbel:
In-the-moment profiles of expectancies, task values, and costs.
In: Frontiers in Psychology. 10 (2019): 1662. - 12 S.
ISSN 1664-1078

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Creative Commons: Namensnennung (CC BY 4.0) .

Download (480kB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01662

Kurzfassung/Abstract

This study focuses on the situational heterogeneity of motivation by investigating in-the-moment profiles of expectancies, task values, and costs within learning situations during a university lecture. In a sample of 155 undergraduate students followed across one semester we examined the occurrence of six hypothesized profiles, situational profile change, and the associations of situational motivation profiles with students’ dispositional motivation. Results of multilevel latent profile analysis revealed three profiles with symmetric levels of expectancies, values, and costs (reflecting high, medium, and low motivation situations), and one profile reflecting motivating but costly situations. Furthermore, situational profiles were associated with students’ motivational dispositions at beginning and end of the semester, and partly related to changes in these dispositions during the semester.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Professur für Empirische Bildungsforschung
DOI / URN / ID:10.3389/fpsyg.2019.01662
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Frontiers Research Foundation
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:33151
Eingestellt am: 10. Apr 2024 13:46
Letzte Änderung: 11. Apr 2024 10:53
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33151/
AnalyticsGoogle Scholar