Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Stability and change in students’ motivational profiles in mathematics : the role of perceived teaching

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Lazarides, Rebecca ; Dietrich, Julia ; Taskinen, Päivi H.:
Stability and change in students’ motivational profiles in mathematics : the role of perceived teaching.
In: Teaching and teacher education : an international journal of research and studies. 79 (2019). - S. 164-175.
ISSN 0742-051x

Volltext

Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.12.016

Kurzfassung/Abstract

Person-centered research has shown that individuals can be assigned to different motivational profiles, but only scattered studies have addressed motivational profiles in specific domains. We investigated the stability and change in motivational profiles in mathematics classrooms and examined how perceived teaching predicted changes in profile membership. Data for this study stemmed from the PISA-I Plus study (N = 6020). Latent profile analysis identified four motivational patterns: Medium, Low, High and Highly confident, hardly interested. Stability in profiles from grade 9 to 10 was typical. Instructional clarity and teaching for meaning predicted changes in profile membership.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Professur für Empirische Bildungsforschung
DOI / URN / ID:10.1016/j.tate.2018.12.016
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Elsevier
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:33122
Eingestellt am: 02. Apr 2024 11:45
Letzte Änderung: 03. Apr 2024 11:36
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33122/
AnalyticsGoogle Scholar