Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Buzz, Summ or Vizz? : Fostering Linguistic Diversity through Music Education Practices

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Inceel, Sezgin:
Buzz, Summ or Vizz? : Fostering Linguistic Diversity through Music Education Practices.
In: Orff-Schulwerk International. 2 (4. Dezember 2023) 2. - S. 4-11.
ISSN 2791-4763

Volltext

Kurzfassung/Abstract

In this article, I delve into the intricate relationship between linguistic diversity and music education from various perspectives. Initially, I explore the theoretical underpinnings, and uncover the connections between music and language. Drawing on my research, I shed light on the Turkish-German viewpoint in consideration of these theories. Finally, I provide practical examples derived from group work and conclude on the importance of linguistic diversity in music education.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:Music education; Bilingualism; Languages and music; Turkish-German bilingualism; Linguistic diversity; Inclusive music education
Themenfelder:Flucht und Migration
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Musik > Professur für Musikpädagogik und Musikdidaktik
Weitere URLs:
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Nein
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:32766
Eingestellt am: 05. Dez 2023 12:39
Letzte Änderung: 20. Dez 2023 11:18
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/32766/
AnalyticsGoogle Scholar