Titelangaben
Inceel, Sezgin:
Buzz, Summ or Vizz? : Fostering Linguistic Diversity through Music Education Practices.
In: Orff-Schulwerk International. 2 (4. Dezember 2023) 2.
- S. 4-11.
ISSN 2791-4763
Volltext
Link zum Volltext (externe URL): https://www.iosfsjournal.com/_files/ugd/8289b4_32b... |
Kurzfassung/Abstract
In this article, I delve into the intricate relationship between linguistic diversity and music education from various perspectives. Initially, I explore the theoretical underpinnings, and uncover the connections between music and language. Drawing on my research, I shed light on the Turkish-German viewpoint in consideration of these theories. Finally, I provide practical examples derived from group work and conclude on the importance of linguistic diversity in music education.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel |
---|---|
Schlagwörter: | Music education; Bilingualism; Languages and music; Turkish-German bilingualism; Linguistic diversity; Inclusive music education |
Themenfelder: | Flucht und Migration |
Sprache des Eintrags: | Englisch |
Institutionen der Universität: | Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Musik > Professur für Musikpädagogik und Musikdidaktik |
Weitere URLs: | |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Ja |
Peer-Review-Journal: | Nein |
Titel an der KU entstanden: | Nein |
KU.edoc-ID: | 32766 |
Eingestellt am: 05. Dez 2023 12:39
Letzte Änderung: 20. Dez 2023 11:18
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/32766/
Letzte Änderung: 20. Dez 2023 11:18
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/32766/