Titelangaben
Skalski, Sebastian ; Konaszewski, Karol ; Toussaint, Loren L. ; Harder, Jean-Pierre ; Hillert, Andreas ; Surzykiewicz, Janusz:
The mediating effects of anxiety on the relationships between persistent thinking and life satisfaction : a two-wave longitudinal study in patients with anxiety disorders.
In: Journal of clinical psychology. 80 (2023) 1.
- S. 198-206.
ISSN 1097-4679 ; 0021-9762
Volltext
|
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitung (CC BY-NC-ND 4.0) . Download (535kB) | Vorschau |
|
Link zum Volltext (externe URL): https://doi.org/10.1002/jclp.23602 |
Kurzfassung/Abstract
Objective: According to cognitive theories, anxiety disorders may result from distorted beliefs, sensations, feelings, and decisions, leading to an overestimation of the danger presented by various stimuli.
Methods: In this two-wave longitudinal study of 435 German patients with anxiety disorders, we assessed the association of negative persistent thinking, anxiety, and life satisfaction.
Results & Conclusion: Structural equation modeling results suggest that persistent thinking may initiate the occurrence of anxiety, which in turn influences a decrease in life satisfaction. The convergence of the evidence from this longitudinal study with earlier results of evidence-based trials fortifies the case supporting the need to identify and reduce cognitive distortions in therapeutic interventions to improve health in people with anxiety disorders.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel |
---|---|
Sprache des Eintrags: | Englisch |
Institutionen der Universität: | Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Sozial- und Gesundheitspädagogik |
DOI / URN / ID: | 10.1002/jclp.23602 |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Ja |
Peer-Review-Journal: | Ja |
Verlag: | Wiley |
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in: | |
Titel an der KU entstanden: | Nein |
KU.edoc-ID: | 32543 |
Letzte Änderung: 06. Sep 2024 11:31
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/32543/