Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Opracowanie polskich wersji kwestionariuszy postaw i zachowan prosrodowiskowych do stosowania w pedagogice ekologicznej

Development of Polish versions of questionnaires measuring pro-environmental attitudes and behavior in ecological education

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Skalski, Sebastian:
Opracowanie polskich wersji kwestionariuszy postaw i zachowan prosrodowiskowych do stosowania w pedagogice ekologicznej.
In: Forum pedagogiczne : półrocznik. 13 (1. September 2023) 1. - S. 185-199.
ISSN 2449-7142 ; 2083-6325

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Creative Commons: Namensnennung, keine Bearbeitung (CC BY-ND 4.0) .

Download (4MB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.13

Kurzfassung/Abstract

The climate crisis outbreak requires more attention to environmental education, leading to earth protection. In such a situation, developing Polish versions of scales for assessing pro-environmental attitudes and behavior appears essential. These measures will help identify people who need to be included in the environmental education process and evaluate the interventions' effectiveness. The purpose of this study was the Polish adaptation of the Environmental Concern Scale and the Pro-environmental Behavior Scale. Analyses were conducted on 616 young adults aged 19-25, 47% of whom were women. The adapted measures showed high convergence and reliability. These scales can be used by practitioners and in scientific research.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:ecological education; environment concern; pro-environmental behavior; questionnaire
Sprache des Eintrags:Sonstige
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Sozial- und Gesundheitspädagogik
DOI / URN / ID:10.21697/fp.2023.1.13
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Cardinal Stefan Wyszyński University
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:32432
Eingestellt am: 06. Sep 2023 08:30
Letzte Änderung: 06. Sep 2023 08:30
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/32432/
AnalyticsGoogle Scholar