Titelangaben
Hartmann, Carina ; Reichhart, Barbara:
Motivationale Orientierungen von Studierenden im Grundschullehramt bezogen auf die Perspektiven des Sachunterrichts.
In: Franz, Ute ; Giest, Hartmut ; Hartinger, Andreas ; Heinrich-Dönges, Anja ; Reinhoffer, Bernd (Hrsg.): Handeln im Sachunterricht. -
Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2018. - S. 167-174. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts ; 28)
ISBN 978-3-7815-2226-8
Volltext
Link zum Volltext (externe URL): https://elibrary.utb.de/doi/book/10.35468/97837815... |
Kurzfassung/Abstract
The paper focusses on primary school teacher training students’ interest and self-efficacy referring to the perspectives of General Studies. Empirical re-sults of comparative studies of these five perspectives are scarce. Therefore 430 students answered a questionnaire on their interest in teaching the dif-ferent perspectives of General Studies and their self-efficacy teaching these subjects. The confirmatory factor analysis indicates that the five-factor-model (indicating five distinctive perspectives) has the best fitting values. In addition their self-efficacy and interest in teaching geography and science is high compared to the other perspectives of General Studies.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Sprache des Eintrags: | Deutsch |
Institutionen der Universität: | Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Juniorprofessur für Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Nein |
Titel an der KU entstanden: | Nein |
KU.edoc-ID: | 31704 |
Letzte Änderung: 20. Jul 2023 10:30
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/31704/