Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Duszpasterstwo szkolne : wgląd w (ponad)diecezjalne założenia koncepcyjne niemieckiej „Schulpastoral” oraz impulsy dla Kościoła w Polsce [School pastoral care : an insight into the (over)diocesan conceptions of the German "Schulpastoral" and the impulses for the Church in Poland]

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Chrostowski, Mariusz:
Duszpasterstwo szkolne : wgląd w (ponad)diecezjalne założenia koncepcyjne niemieckiej „Schulpastoral” oraz impulsy dla Kościoła w Polsce [School pastoral care : an insight into the (over)diocesan conceptions of the German "Schulpastoral" and the impulses for the Church in Poland].
In: Studia Włocławskie / Włocławskie Wydawnictwo Diecezjalne. 24 (2022). - S. 307-329.
ISSN 1506-5316

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Download (228kB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://ttn.wloclawek.pl/czasopisma/index.php/Stud...

Kurzfassung/Abstract

The German Schulpastoral, which is an effective and future-oriented system of school humanization, goes far beyond the present form of the Polish Church’s commitment to the school environment. In this context, this article has a dual purpose: first, it is to familiarize the Polish reader with the supra-diocesan and diocesan assumptions of the Schulpastoral, which constitute a conceptual framework for the organization of work for the humanization of the German school. Secondly, it assumes the presentation of such impulses for the Church in Poland that may contribute to the intensification of pastoral care for the Polish school.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:school ministry; Church; school; Christianity; religious education
Sprache des Eintrags:Sonstige
Institutionen der Universität:Theologische Fakultät > Praktische Theologie > Lehrstuhl für Didaktik der Religionslehre, Katechetik und Religionspädagogik
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Nein
Verlag:[Verlag nicht ermittelbar]
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:31260
Eingestellt am: 22. Dez 2022 16:52
Letzte Änderung: 22. Dez 2022 16:52
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/31260/
AnalyticsGoogle Scholar