Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Transformation and Design Thinking : perspectives on sustainable change, company resilience and democratic leadership in SMEs

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Habicher, Daria ; Erschbamer, Greta ; Pechlaner, Harald ; Ghirardello, Linda ; Walder, Maximilian:
Transformation and Design Thinking : perspectives on sustainable change, company resilience and democratic leadership in SMEs.
In: Leadership, education, personality : an interdisciplinary journal. (18. Januar 2022). - 12 S.
ISSN 2524-6178

Volltext

Open Access
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1365/s42681-022-00028-x

Kurzfassung/Abstract

This paper focuses on Design Thinking as a tool for initiating transformation processes both for the enhancement of company resilience, involving challenges connected to current trends such as digitalization and democratic leadership, as well as for the restructuring of a sustainable socio-ecological company organization. Primary findings of this explorative study show that Design Thinking is a suitable method to promote digital, democratic, and innovative business and leadership transformation, but that it is not primarily operationalized in the context of a further-reaching socio-ecological transformation towards more sustainability.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Mathematisch-Geographische Fakultät > Geographie > Lehrstuhl für Tourismus & Zentrum für Entrepreneurship
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Tourismus & Zentrum für Entrepreneurship
DOI / URN / ID:10.1365/s42681-022-00028-x
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Springer
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:29665
Eingestellt am: 10. Feb 2022 12:35
Letzte Änderung: 11. Feb 2022 21:15
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/29665/
AnalyticsGoogle Scholar