Titelangaben
Eifler, Stefanie ; Petzold, Knut ; Verbeek-Teres, Miryam:
Presentation Format Differences in Factorial Surveys.
Eichstätt : Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, 2021. - 11 S.
- (Eichstätter Beiträge zur Soziologie ; 19)
Volltext
|
Text (PDF)
Veröffentlichungsstatus: Veröffentlichte Version Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitung (CC BY-NC-ND 4.0) . Download (590kB) | Vorschau |
Kurzfassung/Abstract
This study is devoted to an analysis of presentation format differences in factorial survey experiments by the example of fear of crime as conceptualized by broken windows theory (Wilson & Kelling, 1982; Kelling & Coles, 1996). Guided by approaches from the psychology of cognition, we aim at a systematic comparison of aspects of the processing of factorial survey experiments based either on written or visual vignettes. The results of our study show that dropout rates do not differ between presentation formats while processing time and self-reported fatigue are reduced when using visual vignettes.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Projektbericht, Forschungsbericht, Gutachten |
---|---|
Schlagwörter: | Factorial Survey ; Vignettes ; Presentation Modes ; Visual Methods |
Sprache des Eintrags: | Englisch |
Institutionen der Universität: | Geschichts- und Gesellschaftswissenschaftliche Fakultät > Soziologie > Lehrstuhl für Soziologie und empirische Sozialforschung |
Schriftenreihe der KU: | Eichstätter Beiträge zur Soziologie ; 19 |
Weitere URLs: | |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Ja |
Titel an der KU entstanden: | Ja |
KU.edoc-ID: | 29215 |
Letzte Änderung: 13. Dez 2021 15:11
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/29215/