Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Non-human animals and educational policy : Philosophical post‐humanism, critical pedagogy, and ecopedagogy

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Horsthemke, Kai:
Non-human animals and educational policy : Philosophical post‐humanism, critical pedagogy, and ecopedagogy.
In: Journal of philosophy of education. 54 (2020) 4. Special issue: Climate crisis : Environment, education, sustainability / edited by Jeff Stickney & Adrian Skilbeck. - S. 900-915.
ISSN 0309-8249 ; 1467-9752

Volltext

Kurzfassung/Abstract

Questions about the conscious, conative and cognitive life, as well as the status and treatment of other-than-animals have been receiving systematic consideration by philosophers for close to fifty years. It is all the more puzzling, then, that it is only in recent years that these issues have been addressed by educational philosophers and scholars of moral education, the focus being mainly on the eating of animals. This essay examines some of the approaches that have been suggested for including the ethical treatment and moral status of animals as an urgent concern within educational policy, pedagogy, and teaching and learning generally

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:Non-human animals; educational policy; post-humanism; critical pedagogy; ecopedagogy
Themenfelder:Nachhaltigkeit
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Bildungsphilosophie und Systematische Pädagogik
DOI / URN / ID:10.1111/1467-9752.12463
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Wiley-Blackwell
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:26556
Eingestellt am: 18. Mai 2021 13:53
Letzte Änderung: 02. Feb 2022 15:29
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/26556/
AnalyticsGoogle Scholar