Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

GeDiKo - Professionstheoretische Überlegungen zur Modellierung geschichtsdidaktischer Kompetenzen

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Heuer, Christian ; Körber, Andreas ; Schreiber, Waltraud ; Waldis, Monika:
GeDiKo - Professionstheoretische Überlegungen zur Modellierung geschichtsdidaktischer Kompetenzen.
In: Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. 18 (2019) 1. - S. 97-111.
ISSN 1610-5982

Volltext

Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.13109/zfgd.2019.18.1.97

Kurzfassung/Abstract

In this article we present a proposal for the scientific community of history didactics on how the connection between society, discipline and profession can be thought from the perspective of history didactics in terms of competence theory. The main aim of our theoretical reflections is to identify historical didactic competences that professionals should have in all fields of social action relevant to historical didactics in order to support the facilitation of historical education. To this end, approaches that go beyond existing research projects were collected in order to present considerations for the modelling of a framework model of historical didactic competences (GeDiKo) that can apply to all actors and institutions in and of historical cultural.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Deutsch
Institutionen der Universität:Geschichts- und Gesellschaftswissenschaftliche Fakultät > Geschichte > Professur für Theorie und Didaktik der Geschichte
DOI / URN / ID:10.13109/zfgd.2019.18.1.97
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Vandenhoeck & Ruprecht
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:23303
Eingestellt am: 10. Sep 2019 15:28
Letzte Änderung: 31. Dez 2021 13:26
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/23303/
AnalyticsGoogle Scholar