Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Enabling Peer Feedback in Teacher Education : The Use of Virtual Reality-Based Microteaching

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Jacobsen, Lucas Jasper ; Weber, Kira Elena ; Prilop, Christopher Neil ; Huang, Yizhen ; Geske, Anna ; Richter, Eric:
Enabling Peer Feedback in Teacher Education : The Use of Virtual Reality-Based Microteaching.
In: Journal of educational computing research. (18. Oktober 2025).
ISSN 0735-6331 ; 1541-4140

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Creative Commons: Namensnennung (CC BY 4.0) .

Download (1MB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1177/07356331251390698

Kurzfassung/Abstract

Virtual reality (VR) in teacher education offers an immersive environment for microteaching which, when coupled with peer-feedback can enhance pre-service teachers’ competence. This study employed a mixed-method quasi-experimental design to compare VR-based microteaching with real-world microteaching among 150 pre-service teachers (n = 73 feedback providers, n = 77 feedback receivers). Quantitative analyses revealed similar perceptions of feedback across both conditions, but minor differences in feedback quality, particularly in the specificity of comments. Qualitative findings highlighted VR’s potential for safe, standardized practice and guided reflection, while also pointing to limitations in simulating complex classroom interactions. The study highlights VR’s potential for feedback-oriented teacher training and its potential to support the development of professional teaching competencies.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Schulpädagogik
DOI / URN / ID:10.1177/07356331251390698
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:SAGE
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:35712
Eingestellt am: 31. Okt 2025 07:50
Letzte Änderung: 31. Okt 2025 07:50
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/35712/
AnalyticsGoogle Scholar