Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Multilingualism Through Community Music : Insights from the Second Pilot Phase of the ‘Community Music in Children’s Day Care Centres in Munich’ Project

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Inceel, Sezgin:
Multilingualism Through Community Music : Insights from the Second Pilot Phase of the ‘Community Music in Children’s Day Care Centres in Munich’ Project.
In: Birch, Catherine: CMA XIX : Sustainability in Community Music Practice ; proceedings from the International Society for Music Education (ISME) 2024 seminar of the Commission for Community Music Activity. - Tampere, 2024. - S. 42-51
ISBN 978-1-922303-23-3

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Download (655kB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://www.isme.org/sites/default/files/CMA%20202...

Kurzfassung/Abstract

This paper explores how multilingualism was encountered and integrated during the second pilot
phase of the Munich Community Music Project in children’s day care centres. Drawing on
literature review, field notes, and reflection session, it highlights how multilingualism may serve
as a connective thread within community music in the second phase of the Munich Community
Music Project, bridging differences and supporting values such as cultural democracy,
hospitality, inclusion and diversity.

Weitere Angaben

Publikationsform:Aufsatz in einem Buch
Schlagwörter:Multilingualism; Community Music; Early Childhood Education; Cultural Diversity;
Pedagogical Innovation; Pilot Project Findings; Music; sustainability; health and wellbeing – accountability; inclusivity
Themenfelder:Nachhaltigkeit
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Musik > Professur für Musikpädagogik und Musikdidaktik
Weitere URLs:
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Begutachteter Aufsatz:Ja
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:35538
Eingestellt am: 22. Aug 2025 08:30
Letzte Änderung: 22. Aug 2025 08:30
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/35538/
AnalyticsGoogle Scholar