Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

The 5C Model of Linguistic Creativity : Construction Grammar as a Cognitive Theory of Verbal Creativity

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Hoffmann, Thomas:
The 5C Model of Linguistic Creativity : Construction Grammar as a Cognitive Theory of Verbal Creativity.
In: Journal of Foreign Languages and Cultures. 8 (28. Juni 2024) 1. - S. 139-154.
ISSN 2096-4374

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Download (628kB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.53397/hunnu.jflc.202401011

Kurzfassung/Abstract

Creativity is a design feature of human language. This paper presents a cognitive model of verbal creativity that draws on insights from the psychological research into creativity—particularly Glăveanu’s 5A model that distinguishes five crucial perspectives on a creative act (actors, audience, artefacts, actions and affordances). The paper will outline a linguistic version of this model that adopts Construction Grammar as its theoretical foundation. The resulting “5C model of constructional creativity” argues that the central elements of linguistic creativity are constructors, co-constructors, constructs, constructional blending and the constructional network.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Anglistik/Amerikanistik > Anglistik > Lehrstuhl für Englische Sprachwissenschaft
DOI / URN / ID:10.53397/hunnu.jflc.202401011
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:35515
Eingestellt am: 13. Aug 2025 09:49
Letzte Änderung: 13. Aug 2025 09:49
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/35515/
AnalyticsGoogle Scholar