Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Research on Mentalization-Supporting Therapy (MST) : Attachment, mentalization, development and personality strengths

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Theßen, Lars ; Sulz, Serge K. D. ; Wedlich, Kurt ; Keim, Pia ; Hofherr, Lukas ; Leiner, Rebecca ; Schick, Paulina ; Wöhrle, Katharina ; Bohn, Anna ; Rose, Janina ; Cozzi, Isabelle:
Research on Mentalization-Supporting Therapy (MST) : Attachment, mentalization, development and personality strengths.
In: European Psychotherapy : Scientific Journal for Psychotherapeutic Research and Practice. 15 (2024) 2023/2024. - S. 114-159.
ISSN 2943-8659

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Download (593kB) | Vorschau

Kurzfassung/Abstract

We report on a series of studies to validate the theoretical constructs of mentalization-supporting therapy (MST). Independent variables are developmental stage, attachment security in the strict sense, and overly frustrating parental behavior in childhood. Dependent variables are personality deficits (VDS30), personality strengths (VDS19+), mental resources (VDS38 RDR), and mentalization ability (VDS48). We find numerous highly significant correlations that support the validity of Sulz’s affective-cognitive development theory (1994, 2017a,b). First results of outcome studies are reported.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:Affective-cognitive development theory; developmental stage; dysfunctional personality; personality strengths; mental resources; RDR resource deficit rating; mentalization ability; emotion recognition test; frustrating parental behavior (VDS24); attachment security
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Philosophisch-Pädagogische Fakultät > Pädagogik > Lehrstuhl für Sozial- und Gesundheitspädagogik
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Books on Demand
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:34943
Eingestellt am: 08. Apr 2025 09:15
Letzte Änderung: 08. Apr 2025 09:15
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/34943/
AnalyticsGoogle Scholar