Titelangaben
Blaurock, Marah
; Zechiel, Felix ; Büttgen, Marion:
Tackling Inequalities and Social Divide – Moving the Marketing Discipline Toward Social Sustainability.
2025
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Kurzfassung/Abstract
Germany faces significant social sustainability challenges, including rising inequalities and social divide, threatening social cohesion and economic prosperity. While ecological sustainability has gotten widespread attention in the marketing discipline, less focus has been put on social sustainability. This paper explores how the marketing discipline can contribute to fostering social sustainability by tackling social challenges. We first identify and summarize two of Germany’s major social challenges: inequalities and social divide. Leveraging the 5P model, we then propose actionable solutions, discuss real-world examples, and outline future research avenues to tackle these challenges with marketing tools, methods, and concepts. By spotlighting social challenges, this work seeks to inspire the community to consider holistic social sustainability issues in marketing research and practice.
Weitere Angaben
| Publikationsform: | Preprint, Working paper, Diskussionspapier |
|---|---|
| Zusätzliche Informationen: | Dies ist ein Vorabdruck des folgenden Beitrages: Blaurock, M., Zechiel, F., & Büttgen. M., Tackling Inequalities And Social Divide – Moving The Marketing Discipline Toward Social Sustainability, zur Veröffentlichung angenommen in Marketing.Neu.Denken Impulse für eine Disziplin im Wandel, herausgegeben von Manfred Bruhn, Christoph Burmann und Manfred Kirchgeorg, Springer Gabler. Dies ist eine Version des Manuskripts vor der Annahme zur Veröffentlichung und hat keine redaktionelle Bearbeitung und Peer-Review durch den Verlag durchlaufen. Die ISBN zum Buch lautet: ISBN 978-3-658-49370-7. Die finale authentifizierte Version ist online verfügbar unter: (wird nach Druck nachgereicht). |
| Schlagwörter: | Social Sustainability, Inequalities, Social Divide, Marketing, 5P |
| Themenfelder: | Nachhaltigkeit |
| Sprache des Eintrags: | Englisch |
| Institutionen der Universität: | Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Betriebswirtschaftslehre > ABWL und Dienstleistungsmanagement |
| Titel an der KU entstanden: | Ja |
| KU.edoc-ID: | 34929 |
Letzte Änderung: 24. Sep 2025 10:25
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