Titelangaben
Sehl, Annika:
Funding of Public Service Media in Germany.
In: The political quarterly. 95 (2024) 1.
- S. 78-85.
ISSN 0032-3179 ; 1467-923x
Volltext
|
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Namensnennung (CC BY 4.0) . Download (109kB) | Vorschau |
|
Link zum Volltext (externe URL): https://doi.org/10.1111/1467-923X.13370 |
Kurzfassung/Abstract
This article provides an overview of the current state of public service media (PSM) funding in Germany, which is primarily supported by a household levy, supplemented by advertising, sponsorship and so-called ‘other income’. Germany is an interesting case owing to the complexities and challenges associated with funding PSM in a country with a federal structure. As such, insights into PSM funding in Germany and the debates surrounding it can benefit not only academics, but also policy makers, media professionals and others with an interest in PSM funding.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel |
---|---|
Sprache des Eintrags: | Englisch |
Institutionen der Universität: | Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Journalistik > Lehrstuhl für Journalistik mit Schwerpunkt Medienstrukturen und Gesellschaft |
DOI / URN / ID: | 10.1111/1467-923X.13370 |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Ja |
Peer-Review-Journal: | Ja |
Verlag: | Wiley-Blackwell |
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in: | |
Titel an der KU entstanden: | Ja |
KU.edoc-ID: | 33887 |
Letzte Änderung: 20. Nov 2024 12:32
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33887/