Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Funding of Public Service Media in Germany

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Sehl, Annika:
Funding of Public Service Media in Germany.
In: The political quarterly. 95 (2024) 1. - S. 78-85.
ISSN 0032-3179 ; 1467-923x

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Creative Commons: Namensnennung (CC BY 4.0) .

Download (109kB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1111/1467-923X.13370

Kurzfassung/Abstract

This article provides an overview of the current state of public service media (PSM) funding in Germany, which is primarily supported by a household levy, supplemented by advertising, sponsorship and so-called ‘other income’. Germany is an interesting case owing to the complexities and challenges associated with funding PSM in a country with a federal structure. As such, insights into PSM funding in Germany and the debates surrounding it can benefit not only academics, but also policy makers, media professionals and others with an interest in PSM funding.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Journalistik > Lehrstuhl für Journalistik mit Schwerpunkt Medienstrukturen und Gesellschaft
DOI / URN / ID:10.1111/1467-923X.13370
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Wiley-Blackwell
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:33887
Eingestellt am: 12. Nov 2024 15:20
Letzte Änderung: 20. Nov 2024 12:32
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33887/
AnalyticsGoogle Scholar