Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Presentation Format Differences in Factorial Surveys : Written Vignettes versus Photo Vignettes

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Eifler, Stefanie ; Petzold, Knut ; Verbeek-Teres, Miryam:
Presentation Format Differences in Factorial Surveys : Written Vignettes versus Photo Vignettes.
In: Survey methods : insights from the field. 1 (2023) 1. - 9 S.
ISSN 2296-4754

Volltext

Open Access
[img]
Vorschau
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Creative Commons: Namensnennung (CC BY 4.0) .

Download (1MB) | Vorschau
Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.13094/SMIF-2023-00001

Kurzfassung/Abstract

This study is devoted to an analysis of presentation format differences in factorial survey experiments by the example of fear of crime as conceptualized by criminological theories. Guided by approaches from the psychology of cognition, we aim at a systematic comparison of the processing of factorial survey experiments based either on written or visual vignettes. We conducted a cross-sectional web survey in 2014 among n = 1.449 students of a German university. Within the framework of a split ballot-experiment, we varied the presentation format of vignettes which were part of a factorial survey experiment. The results of our study show that dropout rates do not differ between presentation formats while processing time and self-reported fatigue are reduced when using visual vignettes.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Schlagwörter:factorial survey approach, presentation format differences, verbal vignettes, visual vignettes, web survey
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Geschichts- und Gesellschaftswissenschaftliche Fakultät > Soziologie > Lehrstuhl für Soziologie und empirische Sozialforschung
Weitere URLs:
DOI / URN / ID:10.13094/SMIF-2023-00001
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:FORS
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:33668
Eingestellt am: 29. Aug 2024 08:06
Letzte Änderung: 03. Sep 2024 08:28
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33668/
AnalyticsGoogle Scholar