Titelangaben
Eifler, Stefanie ; Petzold, Knut ; Verbeek-Teres, Miryam:
Presentation Format Differences in Factorial Surveys : Written Vignettes versus Photo Vignettes.
In: Survey methods : insights from the field. 1 (2023) 1.
- 9 S.
ISSN 2296-4754
Volltext
|
Text (PDF)
Verfügbar unter folgender Lizenz: Creative Commons: Namensnennung (CC BY 4.0) . Download (1MB) | Vorschau |
|
Link zum Volltext (externe URL): https://doi.org/10.13094/SMIF-2023-00001 |
Kurzfassung/Abstract
This study is devoted to an analysis of presentation format differences in factorial survey experiments by the example of fear of crime as conceptualized by criminological theories. Guided by approaches from the psychology of cognition, we aim at a systematic comparison of the processing of factorial survey experiments based either on written or visual vignettes. We conducted a cross-sectional web survey in 2014 among n = 1.449 students of a German university. Within the framework of a split ballot-experiment, we varied the presentation format of vignettes which were part of a factorial survey experiment. The results of our study show that dropout rates do not differ between presentation formats while processing time and self-reported fatigue are reduced when using visual vignettes.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel |
---|---|
Schlagwörter: | factorial survey approach, presentation format differences, verbal vignettes, visual vignettes, web survey |
Sprache des Eintrags: | Englisch |
Institutionen der Universität: | Geschichts- und Gesellschaftswissenschaftliche Fakultät > Soziologie > Lehrstuhl für Soziologie und empirische Sozialforschung |
Weitere URLs: | |
DOI / URN / ID: | 10.13094/SMIF-2023-00001 |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Ja |
Peer-Review-Journal: | Ja |
Verlag: | FORS |
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in: | |
Titel an der KU entstanden: | Ja |
KU.edoc-ID: | 33668 |
Letzte Änderung: 03. Sep 2024 08:28
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33668/