Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Influencing factors on teaching different facets of media and digital literacy

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Berger, Priscila:
Influencing factors on teaching different facets of media and digital literacy.
In: Seifert, Marcus (Hrsg.): Bildung, Wissen und Kompetenz(-en) in digitalen Medien: Was können, wollen und sollen wir über digital vernetzte Kommunikation wissen? - Berlin, 2021. - S. 105-118. - (Digital Communication Research ; 8)
ISBN 978-3-945681-08-4

Volltext

Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/76408

Kurzfassung/Abstract

Motivated by the growing importance of media education in schools, this article studies aspects associated with teachers' fostering of students' media and digital skills. For this, a regression analysis is conducted using a survey data sample of teachers. By taking six different areas of media-related competencies into account, the results show the factors that influence the fostering of digital skills in general and the factors that influence only specific competence areas. Two factors are significant in all models: the frequency of the media use for teaching purposes and the importance given to the competence areas. Furthermore, teaching STEM subjects and teaching in a Gymnasium are significant predictors in most models. Other predictors show significance only in single models, while how teachers evaluated the technical equipment available in their schools is not significant in any model....

Weitere Angaben

Publikationsform:Aufsatz in einem Buch
Schlagwörter:Bundesrepublik Deutschland; Bildung; Digitale Medien; Medienkompetenz; Befragung; Unterricht; Gymnasium; Lehrpersonal; Thüringen
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Journalistik > Professur für Medien und Öffentlichkeit mit Schwerpunkt Migration
DOI / URN / ID:10.48541/dcr.v8.6
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:33554
Eingestellt am: 25. Jul 2024 07:37
Letzte Änderung: 25. Jul 2024 07:37
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33554/
AnalyticsGoogle Scholar