Titelangaben
Berger, Priscila:
Beyond plain acceptance or sheer resistance : a typology of university instructors' attitudes to students' media use in class.
In: Teaching and teacher education : an international journal of research and studies. 67 (Oktober 2017).
- S. 410-417.
ISSN 0742-051x
Volltext
Link zum Volltext (externe URL): https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.07.009 |
Kurzfassung/Abstract
This study explores implicit and behavioural aspects of university instructors' attitudes to students' media use in class. Adopting a mixed-methods strategy, the qualitative phase consisted of three interviews, informing the development of a questionnaire used in the subsequent data collection phase. In the quantitative phase, 146 university instructors from a variety of countries participated in the survey. A hierarchical cluster analysis identified four groups of instructors in terms of implicit and behavioural attitudes to students’ media use behaviour: critical-oppressor, aware-active, aware-passive, and enthusiast-welcoming.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel |
---|---|
Sprache des Eintrags: | Englisch |
Institutionen der Universität: | Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Journalistik > Professur für Medien und Öffentlichkeit mit Schwerpunkt Migration |
DOI / URN / ID: | 10.1016/j.tate.2017.07.009 |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Nein |
Peer-Review-Journal: | Ja |
Verlag: | Elsevier |
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in: | |
Titel an der KU entstanden: | Nein |
KU.edoc-ID: | 33551 |
Letzte Änderung: 25. Jul 2024 09:23
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33551/