Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Beyond plain acceptance or sheer resistance : a typology of university instructors' attitudes to students' media use in class

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Berger, Priscila:
Beyond plain acceptance or sheer resistance : a typology of university instructors' attitudes to students' media use in class.
In: Teaching and teacher education : an international journal of research and studies. 67 (Oktober 2017). - S. 410-417.
ISSN 0742-051x

Volltext

Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.07.009

Kurzfassung/Abstract

This study explores implicit and behavioural aspects of university instructors' attitudes to students' media use in class. Adopting a mixed-methods strategy, the qualitative phase consisted of three interviews, informing the development of a questionnaire used in the subsequent data collection phase. In the quantitative phase, 146 university instructors from a variety of countries participated in the survey. A hierarchical cluster analysis identified four groups of instructors in terms of implicit and behavioural attitudes to students’ media use behaviour: critical-oppressor, aware-active, aware-passive, and enthusiast-welcoming.

Weitere Angaben

Publikationsform:Artikel
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Journalistik > Professur für Medien und Öffentlichkeit mit Schwerpunkt Migration
DOI / URN / ID:10.1016/j.tate.2017.07.009
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Peer-Review-Journal:Ja
Verlag:Elsevier
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in:
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:33551
Eingestellt am: 25. Jul 2024 09:23
Letzte Änderung: 25. Jul 2024 09:23
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/33551/
AnalyticsGoogle Scholar