Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Civic Education and Action in the Migration Society : a Study on Voluntary Engagement for and with Refugees in Germany

Politische Bildung und bürgerschaftliches Engagement in der Migrationsgesellschaft : eine Studie zum freiwilligen Engagement für und mit Flüchtlingen in Deutschland

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Lang, Elisabeth ; Evers, Tanja:
Civic Education and Action in the Migration Society : a Study on Voluntary Engagement for and with Refugees in Germany.
In: Hoggan-Kloubert, Tetyana ; Mabbrey III, Paul E. ; Hoggan, Chad (Hrsg.) : Transformative Civic Education in Democratic Societies. - East Lansing : Michigan State University Press, 2023. - S. 183-194
ISBN 978-1-60917-734-8 ; 978-1-61186-460-1

Volltext

Volltext Link zum Volltext (externe URL):
https://www.jstor.org/stable/10.14321/jj.4303808

Kurzfassung/Abstract

The ongoing immigration to Germany of people fleeing their homes since the summer of 2015 has posed challenges to both state institutions and volunteerism and has partly restructured the power and dependency relationships between both. German civil society is characterized by a complex structure of voluntarily engaged private individuals and professionals whose activities are supported by state agencies. To be able to classify the role of civic engagement and volunteering in Germany, it is necessary to gain an understanding of Western European welfare-state policy. Welfare-state concepts of society entrust the state with far-reaching tasks to provide social security for its...

Weitere Angaben

Publikationsform:Aufsatz in einem Buch
Schlagwörter:migration, civic education, civic action, voluntary engagement
Themenfelder:Flucht und Migration
Sprache des Eintrags:Englisch
Institutionen der Universität:Zentrale Forschungseinrichtungen > Zentrum Flucht und Migration
DOI / URN / ID:10.14321/jj.4303808.25
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Nein
Titel an der KU entstanden:Ja
KU.edoc-ID:32363
Eingestellt am: 10. Aug 2023 14:16
Letzte Änderung: 18. Jan 2024 15:02
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/32363/
AnalyticsGoogle Scholar