Titelangaben
Cicala, Domenica Elisa:
La rappresentazione dell’Italia tra patrimonio paesaggistico e culturale : riflessioni sull’uso di immagini in una selezione di manuali di italiano per stranieri.
In: Toruńskie studia Polsko-Włoskie. 17 (2021).
- S. 297-309.
ISSN 2391-7865 ; 2083-1986
Volltext
Link zum Volltext (externe URL): https://apcz.umk.pl/TSP-W/article/view/38437 |
Kurzfassung/Abstract
This paper proposes to investigate how Italy is represented in a selection of textbooks and workbooks used in teaching Italian as a foreign language in German-speaking areas. After an introduction about the functions that can be attributed to the use of images, it focuses on concrete examples of activities and aims to analyze their didactic objectives as well as social and cultural aspects of the “Belpaese” that are depicted as representative.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel |
---|---|
Schlagwörter: | didattica dell'italiano per stranieri; paesaggio |
Sprache des Eintrags: | Italienisch |
Institutionen der Universität: | Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Romanistik > Didaktik der Romanischen Sprachen und Literaturen |
DOI / URN / ID: | 10.12775/TSP-W.2021.021 |
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?: | Ja |
Peer-Review-Journal: | Ja |
Verlag: | Nicolaus Copernicus University Press |
Die Zeitschrift ist nachgewiesen in: | |
Titel an der KU entstanden: | Ja |
KU.edoc-ID: | 30329 |
Letzte Änderung: 15. Jul 2022 12:48
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/30329/