Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei BASE
plus bei Google Scholar

Daten exportieren

 

Die Bundeswehr und Social Media – Transformation der militärischen Kommunikation

Titelangaben

Verfügbarkeit überprüfen

Auer, Claudia ; Rothenberger, Liane:
Die Bundeswehr und Social Media – Transformation der militärischen Kommunikation.
In: Auer, Claudia ; Löffelholz, Martin (Hrsg.): Sicherheitspolitische Kommunikation und Web 2.0. - Ilmenau, 2011. - S. 3-11. - (The IRGoCC report : working papers of the International Research Group on Crisis Communication ; 1,2)

Volltext

Kurzfassung/Abstract

In their article, Claudia Auer and Liane Rothenberger describe the changing relation between the German military, the traditional and the new media. They discuss the different purposes of military and mass medial communication and explain the influence of the media coverage on foreign and security-political occurrences. Besides, they elucidate the potentials and risks of web 2.0 and social media for military media relations. The authors come to the conclusion that the public nature of web 2.0 and of social media is faced with the security of soldiers and the military’s strategic secrets. However, the new media allow communicating consistently and independently from the mass media, thus creating space for public discussion and exchange. One essential problem the German armed forces still have to negotiate is, according to the authors, the lack of temporal and personnel resources and the necessity to constantly maintain a successful social media presence.

Weitere Angaben

Publikationsform:Aufsatz in einem Buch
Schlagwörter:Militär, Medien, Kommunikation
Sprache des Eintrags:Deutsch
Institutionen der Universität:Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Journalistik > Professur für Medien und Öffentlichkeit mit Schwerpunkt Migration
DOI / URN / ID:urn:nbn:de:gbv:ilm1-2012200018
Open Access: Freie Zugänglichkeit des Volltexts?:Ja
Begutachteter Aufsatz:Nein
Titel an der KU entstanden:Nein
KU.edoc-ID:29803
Eingestellt am: 15. Mär 2022 13:48
Letzte Änderung: 15. Mär 2022 23:04
URL zu dieser Anzeige: https://edoc.ku.de/id/eprint/29803/
AnalyticsGoogle Scholar